STATUTUL

“ASOCIAŢIA DE PĂRINŢI ŞI CADRE DIDACTICE DIN CADRUL ŞCOLII PANTELIMON ”

 

Subsemnaţii:

MARIN DANIELA, cetăţean român, născuta in Com. Mărgăriteşti, Jud. Buzău, domiciliata în Com. Pantelimon, Sat Pantelimon, Str. Livezilor nr. 17, bl. J, sc. 1, ap. 3, jud. Ilfov, identificata cu CI seria IF nr. 096849, eliberată de SPCLEP Pantelimon la data de 18.10.2005, CNP 2680808104975;

ENACHE DANIELA-GEORGETA, cetăţean român, născuta in mun. Bucuresti, sector 7, domiciliata în Bucuresti, Str. Lacul Zănoaga, nr. 33, bl. M8, sc. B, et. 1, ap. 50, sector 6, identificata cu CI seria RR nr. 390034, eliberată de SPCEP S6 biroul nr. 2, la data de 09.05.2006, CNP 2710317461516;

SZIGYARTO ANCA-NICOLETA, cetăţean român, născuta in mun. Gherla, Jud. Cluj, domiciliata în Com. Pantelimon, Sat Pantelimon, Str. Mioriţei nr. 18M, Jud. Ilfov, identificata cu CI seria IF nr. 039270, eliberată de Com. Pantelimon la data de 16.01.2004, CNP 2740710124033;

SMILEANSCHI BIBIŢA, cetăţean român, născuta in Com. Izvoarele, Jud. Olt, domiciliata în Oraş Pantelimon, Str. Cetinei nr. 3, Jud. Ilfov, identificata cu CI seria IF nr. 204597, eliberată de SPCLEP Pantelimon, la data de 06.10.2008, CNP 2730914283400;

In calitate de membri fondatori, in temeiul dreptului de asociere prevazut de Constitutia Romaniei, conform Ordonantei Guvernului nr. 26/2000 si a Decretului nr. 31/1954 privitor la persoanele fizice si persoanele juridice, ne exprimăm voinţa de asociere în vederea constituirii ca asociatie non-profit , non politica, independenta de orice organizatii de stat, publice sau private, a ,, Asociatiei de Parinti  şi Cadre Didactice din cadrul Scolii Pantelimon ,,  denumita pe tot cuprinsul prezentului Statut si „Asociatia”.

Asociatia va functiona ca persoana juridica de sine statatoare in baza prezentului Statut si al Actului Constitutiv.

Capitolul I – Denumirea, natura juridica, sediul, durata asociatiei

Art. 1  Denumirea

Denumirea Asociatiei este  „ASOCIAŢIA DE PĂRINŢI ŞI CADRE DIDACTICE DIN CADRUL ŞCOLII PANTELIMON ”, conform Dovezii privind disponibilitatea denumirii nr. ......................................, eliberata de Ministerul Justitiei .

Denumirea Asociatiei va fi inscrisa in toate documentele si actele emise de catre aceasta, la care se adauga adresa sediului social, codul fiscal si contul bancar.

Art. 2  Sediul

Sediul Asociatiei este in Oraş Pantelimon, str. Mioriţei nr. 24A, Judeţul Ilfov, în incinta Şcolii cu clasele I-VIII nr. 1 Pantelimon.

Acesta va putea fi modificat ulterior, pe baza hotararii Adunarii Generale sau a Consiliului Director.

In baza hotararii Adunarii Generale, Asociatia va putea deschide filiale si sucursale oriunde vor exista  conditii prielnice pentru realizarea scopului asociatiei.

Aceasta va putea constitui in conditiile legii, uniuni de federatii sau grupari de persoane juridice si se va putea afilia la institutii similare din tara si strainatate, prin hotararea Consiliului Director.

Art. 3  Durata de functionare a Asociatiei

Durata de functionare a Asociatiei este nelimitata de la data inscrierii in Registrul asociatiilor si fundatiilor aflat la grefa Judecatoriei Cornetu.

Durata de functionare poate fi modificata prin hotararea Adunarii generale a membrilor asociatiei.

 

Capitolul II – Scopul si obiectivele Asociatiei

 

Art. 4  Scopul

Asociatia isi propune ca scop:

Sprijinirea realizarii obiectivelor educationale, dezvoltarea, modernizarea, intretinerea bazei materiale a scolii, sprijinirea scolii in realizarea si imbunatatirea continua a procesului de instruire si educare a elevilor, promovarea si reprezentarea in fata autoritatilor.

Art. 5 Pentru realizarea acestui scop, Asociatia isi propune ca obiective desfasurarea urmatoarelor activitati:

  • Identificarea modalitatilor, mijloacelor si resurselor de realizare a scopului asociatiei precum si elaborarea de studii, materiale strategii compatibile cu scopul declarat;
  • Desfasurarea de activitati in scopul realizarii si imbunatatirii continue a procesului de instruire si educare a elevilor, a activitatilor de orientare scolara si profesionala, a activitatilor de integrare sociala a adolescentilor si de pregatire a parintilor pentru problemele privind educarea copiilor;
  • Desfasurarea de activitati extrascolare care sa contribuie la instruirea si educarea elevilor;
  • Colaborarea cu scoala in vederea asigurarii unei baze materiale pentru desfasurarea in conditii optime a educatiei elevilor;
  • Colaborarea cu scoala in vederea oferirii, dupa programul scolar,  a unui mediu educativ si relaxant copiilor ai caror parinti nu au posibilitatea sa ii supravegheze, efectuand temele, desfasurand activitati educativ- recreative sau jucandu-se intr-un mediu organizat, etc.
  • Colaborarea cu institutii de invatamant prescolare, preuniversitare, inspectorate scolare, primarii, prefecturi, si Ministerul Educatiei Nationale, cu asociatii si fundatii asemanatoare;
  • Promovarea si dezvoltarea unor relatii de natura culturala si de intrajutorare;
  • Stabilirea de raporturi de asociere, afiliere sau alte asemenea raporturi cu institutii sau organizatii similare din tara sau din strainatate, care prin scopul, obiectul lor de activitate promoveaza intretinerea, dezvoltarea si modernizarea scolii si invatamantului;
  • Colectarea, receptionarea si distribuirea ajutoarelor achizitionate prin donatii in natura sau in bani din tara si din strainatate, de la persoane fizice sau juridice;
  • Realizarea oricaror alte activitati compatibile cu scopul asociatiei, efectuate in conditiile legii;

 

Capitolul III – Patrimoniul si sursele de venituri si cheltuieli ale Asociatiei

 

Art. 6  Patrimoniul initial al Asociatiei este de 800 lei, constituit din contributiile in numerar ale membrilor fondatori.

Acest patrimoniu initial urmeaza a fi depus in contul ce se va deschide in numele asociatiei la banca aleasa de membrii fondatori.

Art. 7  Veniturile Aasociatiei

Veniturile asociatiei provin din :

a)      cotizatiile membrilor, in cuantumul stabilit de Adunarea Generala;

b)      dobanzile si dividendele rezultate din plasarea sumelor disponibile, in conditii legale;

c)      dividendele societatilor comerciale infiintate de asociatie;

d)      venituri realizate din activitati ecomomice directe;

e)      donatii, sponsorizari sau legate;

f)        din publicatii, din prestarea de catre asociatie a altor activitati, actiuni, fara sa afecteze activitatea de baza, pentru care se vor incasa drepturile banesti cuvenite

g)      resurese obtinute de la bugetul de stat si/sau de la bugetele locale;

h)      surse atrase pe programe cu finantare din fonduri interne si internationale

i)        alte venituri prevazute de lege.

 

 

Art. 8  Cheltuielile asociatiei

Principalele cheltuieli ale asociatiei sunt: salarii, indemnizatii, prime si premii, procurari de rechizite si imprimate de birou, chirii, dobanzi, taxe, comisioane bancare, cazare, masa, transport, plata utilitatilor, burse si alte cheltuieli conform legii.

Cheltuielile se efectueaza in conformitate cu bugetul de venituri si cheltuieli si se aproba de persoanele insarcinate de Consiliul Director.

Salariile, indemnizatiile si alte drepturi banesti ale personalului se stabilesc in limitele organigramei aprobate de Consiliul Director si ale bugetului de venituri si cheltuieli.

Art. 9 Asociatia este o persoana juridica ce activeaza pe principiul autogestiunii, cu bilant autonom, cont in banca, si stampila proprie. Ea efectueaza incasari si plati in lei prin casieria proprie, insa asociatia nu realizeaza profit. Soldurile rezultate la incheierea activitatii bugetare se vor raporta la prevederile bugetului anului urmator. Din sumele obtinute, conform celor de mai sus, se pot acorda prime pentru activitati deosebite si gratificatii anuale.

Art. 10 Asociatia poate infiinta societati comerciale, conform art. 47 din OG nr. 26/2000. Dividendele obtinute de asociatie din activitatile acestor societati comerciale, daca nu se reinvestesc in aceleasi societati comerciale, se folosesc obligatoriu pentru realizarea scopului asociatiei.

Asociatia poate desfasura orice alte activitati economice directe, daca acestea au caracter accesoriu si sunt in stransa legatura cu scopul principal al asociatiei.

Art. 11 Cuantumul cotizatiilor membrilor asociatiei si modalitatea de plata se stabilesc de Adunarea Generala a membrilor asociatiei.

Art.  12 Asociatia poate deschide conturi la orice banca din Romania, cu respectarea legislatiei in vigoare . Operatiunile financiare se vor putea face cu semnatura Presedintelui sau a persoanei desemnate, in mod expres , prin imputernicire scrisa.

Art. 13 Exercitiul economico-financiar incepe la 01 ianuarie si se termina la 31 decembri al fiecarui an, primul exercitiu incepand cu data constituirii legale a asociatiei.

Consiliul Director va intocmi anual bilantul executiei bugetului de venituri si cheltuieli si va tine evidenta activitatii economico-financiare in conformitate cu normele legale in vigoare.

Capitolul IV – Membrii Asociatiei

Art.14  Membru al asociatiei poate fi orice persoana fizica din tara sau din strainatate, la cererea sa, cu obligatia de a actiona permanent si eficient pentru realizarea scopului si obiectivelor asociatiei, de a respecta cu strictete statutul si de a contribui prin aportul sau la constituirea sau marirea patrimoniului asociatiei.

Persoanele care au decis infiintare si au actionat in sensul infiintarii si functionarii asociatiei, au calitatea de membri fondatori.

La propunerea Presedintelui, Adunarea Generala poate acorda titlul de membru de onoare acelor persoane care au adus o contributie importanta la dezvoltarea Asociatiei.

Art. 15. Categorii de membri

a)      membri activi;

b)      membri simpatizanti

Art.16  Membru simpatizant al asociatiei poate fi orice persoana care prezinta integritate profesionala si o autentica reputatie morala, este interesata de realizarea scopului si obiectivelor Asociatiei si indeplineste una din urmatoarele conditii :

a)      este parintele unui elev al Şcolii cu clasele I-VIII nr. 1 Pantelimon,

b)      este fost elev sau parinte al unui fost elev al Şcolii cu clasele I-VIII nr. 1 Pantelimon;

c)      este profesor sau fost profesor al Şcolii cu clasele I-VIII nr. 1 Pantelimon,

 

Art. 17. Membru activ al asociatiei poate fi orice persoana care indeplineste conditiile de la art. 16 si in plus indeplineste una din urmatoarele conditii:

a)      este reprezentant al parintilor din fiecare clasa de elevi din cadrul Şcolii cu clasele I-VIII nr. 1 Pantelimon

b)      este reprezentant al Consiliului Profesoral din cadrul Şcolii cu clasele I-VIII nr. 1 Pantelimon;

c)      este membru  fondator;

 

Art.18 Dobandirea calitatii de membru simpatizant sau activ se realizeaza la propunerea Presedintelui, prin validarea individuala de catre Consiliul Director al Asociatiei, dupa completarea cererii de adeziune.

 

Art.19 Toti membrii asociatiei au urmatoarele drepturi:

a)      sa aleaga si sa fie alesi in organele de conducere ale Asociatiei, cu exceptia membrilor simpatizanti, in conformitate cu prevederile prezentului statut.

b)      sa participe la manifestarile organizate de Asociatie, in conditiile stabilite de Consiliul Director;

c)      sa propuna masuri de imbunatatire a activitatilor si de realizare a obiectivelor Asociatiei;

d)      sa se adreseze nemijlocit tuturor organelor Asociatiei si sa primeasca in acelasi timp informatiile soclicitate;

e)      sa primeasca, pentru merite deosebite, diplome de onoare, bonificatii sau alte recompense, nepecuniare, la propunerea Presedintelui si dupa aprobarea de catre Consilului Director ;

f)        sa utilizeze baza materiala si informatioala a Asociatiei conform Regulamentului de ordine interioara ;

g)      sa beneficieze de toate serviciile prestate de Asociatie si destinate asociatilor;

h)      sa beneficieze de reduceri de pret la toate serviciile prestate de Asociatie si destinate diferitelor persoane fizice si juridice nemembre, in conformitate cu hotararile Consiliului Director.

 

Art.20 Toti membrii au urmatoarele obligatii:

a)      sa respecte prevederile statutului si hotaririle organelor de conducere ale Asociatiei;

b)      sa plateasca cotizatia stabilita de Adunarea Generala;

c)      sa actioneze pentru indeplinirea scopului si obiectivelor asociatiei;

d)      sa promoveze standardele, principiile si imaginea Asociatiei;

e)      sa contribuie la realizarea actiunilor propuse de Asociatie ;

f)        sa respecte normele eticii si principiile deontologiei profesionale;

g)      sa respecte standardele si recomandarile asociatiei;

h)      sa nu desfasoare activitati politice in cadrul sau cu ocazia manifestarilor organizate de asociatie;

i)        sa contribuie la formarea si dezvoltarea bazei de date si informatii a asociatiei;

j)        sa participe, la solicitarea Consiliului Director, la adunarile si manifestarile initiate de organele de conducere ale Asociatiei, la activitatile profesionale, precum si la sedintele organelor de conducere din care fac parte;

k)      sa pastreze confidentialitatea informatiilor, in cazuri expres stabilite de Consiliul Director.

 

Art.21 Pierderea calitatii de membru se realizeaza daca este indeplinita cel putin una din urmatoarele conditii:

  1. neplata cotizatiei pe trei semestre. Pierderea calitatii se realizeaza prin hotarare a Consiliului Director, fiind precedata de o suspendare a drepturilor pe o perioada de 2 semestre;
  2. la cererea de retragere a membrului. In acest caz, pierderea calitati de membru va avea loc din momentul inregistrarii cererii de retragere;
  3. prin savarsirea de fapte care aduc atingere intereselor si prestigiului Asociatiei. Pierderea calitatiii de membru se realizeaza prin hotararea Consiliului Director pe baza unor probe constatatoare.

Capitolul V – Conducere, administrare si control

Art. 22 Organele de conducere, administrare si control ale asociatiei sunt:

  • Adunarea Generala ;
  • Consiliul Director;
  • Presedintele Asociatiei

Componenta nominala a primei Adunari Generale este:

  • MARIN Daniela
  • ENACHE Daniela-Georgeta
  • SZIGYARTO Anca-Nicoleta
  • SMILEANSCHI Bibiţa

Componenta nominala a primului Consiliu Director este:

  • MARIN Daniela –                           Presedinte
  • ENACHE Daniela-Georgeta -        Vicepresedinte
  • SZIGYARTO Anca-Nicoleta   –     Secretar  General

Preşedintele asociaţiei este ales pe o durata de 4 ani de Adunarea Generală a membrilor şi este şi preşedintele Consiliului Director, respectiv d-na. MARIN Daniela.

  1. A. Adunarea Generala

Art.23 Adunarea Generala este organul suprem de conducere al Asociatiei formata din totalitatea membrilor activi,  avand fiecare cate un vot.

Art.24 Adunarea Generala se va intruni de doua ori pe an in sedinta ordinara, urmand ca de fiecare data cand este necesar sa se convoace sedinta extrordinara .

Convocarea Adunarii generale se va face de catre Presedintele Consiliului Director, care va stabili data exacta si ordinea de zi a sedintei.

Art.25 Adunarea Generala este legal constituita in prezenta a jumatate plus unu din totalul membrilor sai si adopta hotarari cu votul a jumatate plus unu din membrii prezenti.

In cazul in care la prima convoacare Adunarea Generala nu este statutara, a doua convocare va fi organizata in decurs de doua saptamani cu respectarea prevederilor prezentului statut, iar hotararile vor fi adoptate cu jumatate plus unu din totalul membrilor prezenti , oricare ar fi numarul acestora.

Hotararile de modificare a statutului, dizolvare si lichidare se vor lua in prezenta a doua treimi din totalul membrilor, cu votul a doua treimi din totalul membrilor Adunarii Generale a Asociatiei.

Art.26 Adunarea Generala are urmatoarele atributii:

a)      hotaraste modificarea actului constitutiv  si Statutului  Asociatiei;

b)      aproba strategia si politica propuse de Consiliul Director ;

c)      aproba Regulamentul de functionare al Asociatiei si orice alte acte interne de organizare;

d)      alege si revoca Consiliul Director, Presedintele si Comisia de Cenzori ;

e)      stabileste criteriile de aderare si excludere din Asociatie;

f)        aproba bugetul anual si executia bugetara din anul anterior , pe baza fundamentarii Consiliului Director si avizului Comisiei de Cenzori;

g)      stabileste cuantumul si periodicitatea platii cotizatiei si cuantumul taxei de inscriere si aproba raportul Consiliului Director si, respectiv, al Comisiei de Cenzori , de descarcare de gestiune pentru perioada analizata;

h)      aproba organigrama Asociatiei;

i)        hotaraste infiiintarea de filiale sau sucursale , precum si afilierea la federatii si confederatii;

j)        aproba dizolvarea Asociatiei si numeste lichidatorii, stabileste destinatia bunurilor la dizolvare

k)      hotaraste acordarea titlului de membru de onoare , la propunerea Presedintelui;

l)        indeplineste, in vederea atingerii scopului Asociatiei, orice alte activitati neinterzise de prezentul statut sau de lege.

 

Adunarea generala isi poate delega o parte din atributii catre Consiliul Director.

  1. B. Consiliul Director

Art.27 Consiliul Director este organul de conducere curenta al Asociatiei.

Consiliul Director este alcatuit din :

a)      Presedinte

b)      Vicepresedinte

c)      Secretar General

 

Numarul membrilor Consiliului Director poate fi modificat prin Hotararea Adunarii Generale.

Art.28 Mandatul membrilor Consiliului Director este de 4 ani, cu posibilitatea realegerii.

Calitatea de membru in Consiliul Director se exercita personal, nefiind admisa imputernicirea altor persoane cu exercitarea drepturilor sau cu indeplinirea atributiilor aferente acestei calitati.

Art.29 Consiliul Director se intruneste in sedinte ordinare o data pe semestru, sedintele extraordinare convocandu-se de fiecare data cand este necesar .

Modul de convocare si procedurile se vor detalia in Regulamentul de functionare al Asociatiei.

Art.30 Sedintele Consiliului Director se considera legal constituite daca sunt prezenti cel putin jumatate plus unu  din totalul membrilor .

Art.31 Consiliul Director are urmatoarele atributii:

a)      asigura aducerea la indeplinire a scopurilor Asociatiei astfel cum sunt prevazute in prezentul statut si aplica strategia si politica Asociatiei astfel cum sunt stabilite de Adunarea generala .

b)      organizeaza convocarea Adunarii generale si pregateste agenda acesteia

c)      supune aprobarii Adunarii genrale rapoarte de activitate , proiectul de buget si executia bugetara

d)      hotaraste angajarea patrimoniului Asociatiei si da socoteala de actele sale in fata Adunarii Generale

e)      aproba acceptarea donatiilor si legatelor conditionate

f)        admiterea si revocarea membrilor  activi si mpatizanti ai Asociatiei

g)      stabileste grila de salarizare a personalului incadrat cu contract de munca si nivelul remuneratiei colaboratorilor

h)      semneaza actul constitutiv si statutul modificate prin hotararea Adunarii Generale

i)        indeplineste atributiile stabilite de catre Adunarea Generala precum si alte atributii prevazute de lege

 

In indeplinirea atributiilor sale, Consiliul Director va putea folosi si personal remunerat in conditiile stabilite de Adunarea Generala .

Art.32 Presedintele este ales pe o perioada de 4 ani si are urmatoarele atributii:

a)      reprezinta asociatia in relatiile cu tertii si in actiunile in justitie

b)      prezideaza sedintele Consiliului Director si ale Adunarii Generale

c)      indeplineste orice alte atributii stabilite de Adunarea Generala in sarcina sa

d)      exercita intrega sa autoritate si competenta pentru a determina infaptuirea scopurilor Asociatiei

 

Art. 33 Presedintele poate delega puterile sale pentru anumite perioade de timp unui membru al Consiliului Director, precizand in scris sfera, durata si limitele competentelor, raspunzand solidar de actele si faptele mandatarului sau.

Capitolul VI – Dispozitii finale

Art.34 Dizolvarea si lichidarea Asociatiei se face in situatiile prevazute de lege.

Trecerea patrimoniului rezultat dupa lichidare , catre o persoana juridica nonprofit , avand un obiect de activitate apropiat de cel al Asociatiei se decide de catre Adunarea Generala prin votul majoritatii simple a membrilor prezenti. Vor avea prioritate organizatiile la a caror infiintare a participat Asociatia.

Art.35 Modificarile si completarile prezentului statut se fac prin hotarari ale Adunarii Generale  in conditiile legii si ale prezentului statut.

Art.36 Prevederile prezentului statut se completeaza cu normele legale imperative cuprinse in legislatia in vigoare.

Prezentul Statut a fost încheiat în 7 (sapte) exemplare originale, dintre care, 6 (sase) exemplare au fost înmânate părţilor.

Pentru dobândirea personalităţii juridice, prezentul Statut, împreuă cu Actul Constitutiv al  Asociaţiei vor fi înregistrate la Judecătoria Sector 2 Bucuresti în Registrul Asociaţiilor şi Fundaţiilor.

Membrii fondatori:                                                              Semnaturi

  • MARIN Daniela

  • ENACHE Daniela-Georgeta

  • SZIGYARTO Anca-Nicoleta

  • SMILEANSCHI Bibiţa

Baroul Bucureşti

Cabinet de avocat „Luca Oana Raluca ”

 

Încheiere de atestare

Nr. ….. din ……….

În faţa mea, avocat Luca Oana Raluca, la sediul biroului, s-a prezentat doamna MARIN Daniela, care, în calitate de preşedinte al Asociaţiei, a solicitat, a citit şi a semnat prezentul înscris pe toate cele sapte exemplare originale, solicitând  darea de data certă, drept pentru care atest, în conformitate cu dispoziţiile art. 3 din Legea 51/1995, identitatea, conţinutul şi momentul exprimării acordului de voinţă.

 

Av. Luca Oana Raluca